piatok 6. januára 2012

Nutelová bábovka

Po dlhom dlhom čase konečne pár hodín času, ... možno preto, že je sviatok a ja nemusím ísť do práce, kde momentálne môžem asi aj spávať  ... no ale dosť už :) - dáme si niečo sladké pod zub  v podobe tejto ľahučkej bábovienky, ktorá u nás rozvoniavala hneď ráno ...





Suroviny :
* 5 vajec
* 250g trstinový cukor
* 1 vanilkový cukor
* 250g polohrubá múka
* 1 nugátový puding /prášok/, prípadne v čase núdze a nedostatku postačí i kakaový/
* 3 PL nutela
* 100g rozpustené maslo /používam Heru/
* 100ml acidofilné mlieko /prípadne kefírové, biely jogurt a pod./
* 1 prášok do pečiva
* štipka soli
/ podľa chuti môžeme pridať i nasekanú čokoládu, či orechy ... čo mne sa nechcelo a dala som do nej  2 PL čokoládovej ryže/

Postup:

1. celé vajcia vyšľaháme s trstinovým a vanilkovým cukrom riadne do penista /šľaháme aspoň 5 min/
2. potom pridáme rozpustené maslo, mlieko, múku rozmiešanú s práškom do pečiva, pudingový prášok,  
    nutelu, soľ  - a ak chceme nakoniec pridáme nasekané orechy, čokoládu a pod/
3. vymiešame a vylejeme do bábovkovej formy vymazenej maslom a vysypanej múkou
4. vložíme do vyhriatej rúry na 180 stupňov, pečieme cca 50-60 min
5. sledujeme, aby sa nám krásne upiekla, /skúška špajlou/
6. bábovienku necháme vychladnúť vo forme, potom vyklopíme a hor sa do nej :))) naša improvizácia v tvorení novej bábovky dopadla so všetkou spokojnosťou

20 komentárov:

  1. Ďakujem Martinka... je naozaj výborná a veeľmi rýchla :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Maťka :) chýbala si mi tu :) Bábovička vypadá moc dobre:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Joj, že som ju nevidela skôr, zrovna pred 2 hodinkami som robila bábovku. Nevadí vyskúšam inokedy

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Martinka,
    vyzerá famózne, musím odskúšať.
    A prajem všetko dobré v Novom roku!!!
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Aďka, ďakujem krásne :)... i Tebe prajem všetko len to naj naj v Novom roku.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veľmi ma teší Amelie :) Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mati, tesim sa, ze si sa nam konecne vratila!!!!! Babovka vyzera paradne!!! ja sa chystam na tu tvoju s tvarohom, snad coskoro si na nu najdem cas ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mariannka veľmi pekne ďakujem za úžasný komentík. Ďakujem mooc

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tak moc se těším, že jste zpátky. Bábovku určitě vyzkoušíme... Děkuji za recept a přeji jen vše dobré. Zuzka

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Zuzanka, ďakujem zo srdiečka ... ani si neviete predstaviť ako mi veľmi pomáhate. Vďaka

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ďakujem Kinguška.... len tak úchytkom, ale tiež som rada

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Je dokonalá...snědla se během chvilky a sklidila jsem nadšené ovace. Krásně vláčná, voňavá. Použila jsem kakaový puding, protože jsem u nás na nugátový nenarazila. Doplnila jsem sekanými vlašskými ořechy a hořkou čokoládou.....prostě pohádka. Dneska se do ní pustím znovu, ale použiji mandle, bílou čokoládu a jiný - zřejmě karamelový - pudink...prostě co dům dá....tak jsem zvědavá na výsledek....:-D

    Děkuji za skvělý recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Monika, veľmi pekne ďakujem za úžasný komentík ... som veľmi rada, že bábovka zožala úspech ... hhm a veru chrobák do hlavy :) - s tým karamelovým pudingom to môže byť fakt zaujímavé ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Úkol splněn....chi, chi, chi....:-D Do bábovky jsem použila karamelový pudink, sekané mandle a zbyteček rozsekané čokolády na vaření. Výsledek skvostný. Karamelová vůně mi proveněla celý byt a z bábovky zůstaly jen dva kousíčky, které jsem si uhájila, abych měla zítra něco ke snídani.

    Jestli budeš mít chviličku čas, jukni ke mně do blogu. Něco jsem Ti tam nechala.....:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  15. jeeej, tak to je super správička, ... no, a aby som nezabudla, som neskutočne poctená Monika - a mimochodom - nádherný blog!!!! ĎAKUJEM krásne z celého srdiečka

    OdpovedaťOdstrániť