utorok 28. decembra 2010

Slané zemiakové muffiny

    .....aby sme sa nenapchávali iba sladkosťami a po Novom roku nevyzerali ako tieto dve prasiatka :D ....../ tieto sú konkrétne z dieľne mojich dcérok, pre mňa sú odstrašujúcim príkladom, aby som sa vyhla prejedaniu zaujímajúc čestné miesto pri chladničke, keby som v nej  náhodou chcela niečo z dlhej chvíle vymetať  :)/
......upiekli sme si niečo slané pod zub :)
   Pravdepodobne moj posledný recept v tomto roku /aspoň si myslím :) /- lebo už by sa patrilo rozhýbať kosti na lyžiarskom svahu, keď tak krásne nasnežilo,  tak sa ponúknem tým, čo kúpim pri vleku,  budem sa snažiť pozitívne, že to jedlo nerobili na prepálenom oleji, vyzbrojím sa poriadnou dávkou optimizmu a nebudem skúmať či tam nie je niečo zakamuflované ... ALE, aby som  sa predsa len trošku poistila - upiekla som ešte pre prípad núdze tieto slané muffinky, ktoré viem, že mi na 100% zostanú mäkučké i tri dni, pretože obsahujú zemiaky  /či vydržia u nás toľkú dobu, aby sa nepojedli  - asi nie, ale snaha bola :DD/

Prísady:
*  1  1/2 hrnčeka hladká múka
 * 1/2 hrnčeka polohrubá múka
 * 500g uvarených zemiakov v šupke /caa 5 stredne veľkých zemiakov/
 * 1 vajce
 * 1/2 kocky droždie
 * 2 ML soľ
 * 1 ML mleté biele korenie /zarovno/
 * 1/2 hrnčeka oleja
  * 75 ml kyslé mlieko
 /odmeriavať  hrnčekom o obsahu 250ml/
- okrem toho : - rasca na posypanie muffín 

 1. všetky suroviny si dáme do misky, droždie rozdrobíme, vychladnuté zemiaky nastrúhame na mrkvovom struháku/ tie je najlepšie si uvariť deň vopred/, kyslé mlieko izbovej teploty
 2. vypracujeme  cesto, ktoré necháme 1 hodinu kysnúť

 3. vykysnuté vareškou, alebo rukou ešte prehnietime, aby sa prevzdušnilo /keďže cesto obsahuje zemiaky, kysnutím redne, takže aby Vás jeho konzistencia neprekvapila/
 4. polievkovou lyžicou /tú si občas prepláchnite vodou, aby sa cesto na ňu  nelepilo/ nakladáme do muffinkovej formy vyloženej košíkmi cesto do 2/3-tín,  posypeme každú rascou /u mňa drvená, lebo normálna sa mi akosi minula :)/, necháme asi 10min postáť a potom vložíme do rúry vyhriatej na 180 stupňov a pečieme caa 25-30 min
 5. upečené
 6. aaaa prvá degustácia :) - sú bombové, fakt :D.  ... a ja ďakujem kolegynke Maťke o podelenie sa s receptíkom, sú úúúžasné . Dobrú chuť :) .... z uvedenej dávky Vám výjde caa 18 ks slaných muffiniek

15 komentárov:

  1. Ja som najprv pozerala na tu prvu fotku, ze kde mi to pripomina mafinky :)))) Je to dobry napad. Taketo drobne jedla "do ruky" su pre deti super.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :DDD, ooch áno, ďakujem Michaelka - presne tak som to chcela - a začínajú podozrivo miznúť, tak dúfam, že nám aspoň na zajtrašie lyžovanie niečo zostane .)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tie citronove prasiatka su naaadherne! skvely napad!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujeme Anetka, odovzdám pochvalu dcérkam :)paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zvodne vyzerajú tie mafinky,hneď by som si zopár dala.Krásna fotka ako vždy.Maťka ak je to posledný recept v tomto roku,tak Ti teda prajem všetko dobré do Nového roka,a kopec dobrých receptov aby sme sa mali kam chodiť inšpirovať.pa pa Lívia B.(livca)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. vyzerajú mňamkovo, zemiaky a kefír určite pomôžu aj bezlepkovej múke, ďakujem za receptík

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj Livika, ďakujem krásne za pochvalu. Taktiež Ti prajem všetko len to naj v Novom roku 2011. paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ivka ďakujeem. Myslím, že určite možeš použiť i bezlepkovú múku - malo by to vďaka zemiakom pekne držať spolu.

    PS: Všetko najlepšie k Tvojim dnešným meninkám Ivka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ďakujem Martinka, si veľmi zlaté žieňa

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Vypadají skvěle a je to příjemná změna po sladkém vánočním šílenství. určitě je brzy vyzkouším, protože cokoli, v čem jsou brambory, miluju :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Madli ďakujem krásne, ja som ich teda schválne piekla, lebo tiež sme už sladkého objedení a padli veľmi vhod :)Budem rada ak zachutia i u Vás, paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  12. prosim co sa da este pouzit ako nahrada za kysle mlieko?

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Mimi, kľudne možeš použiť obyčajné kravské mlieko. ja používam všade kyslé, alebo acidofilné, /prípadne i biely jogurt/ lebo obyčajné kravské nemožeme - len kyslomliečne výrobky, takže v poho mlieko.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Maťka,vyzerajú chrumkavo;)Určite vyskúšam.Ja som robila z údeným mäskom...Chutili hlavne chlapom;)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. budem rada Sylvika, ono i tu sa dá domiešať údené .. ale chutné sa i takto čisté bez príchute, a pravda k vínku a pod ako stvorené :) paaa

    OdpovedaťOdstrániť