pondelok 8. novembra 2010

Cícerovo - zeleninové ragú

    Poznáte cícer ? - nie ? - niekedy mi je až ľúto, koľko ľudí ani nevie, že táto úžasná strukovina vobec existuje a už  vobec, aby hu ochutnali, pritom je tak chutná .... Ja som mala i to šťastie, že moja mamina nám z neho doma kadečo robievala, takže u mňa nikdy žiadne predsudky neboli - aj keď ja nemám problém vyskúšať novoty :)) I moje deti s ním nemajú tiež žiaden problém a úplne v pohode sa nabombajú. Veď v podstate je  veľmi podobný fazuli - tak ak ste ho nikdy nemali možnosť ochutnať - skúste, je super :)
Prísady :
* 1 konzerva sterilizovaného cíceru /alebo 2 hrnčeky doma uvareného/
* 350g mrazenej zeleninovej zmesi - mrkva, hrášok, kukurica
* 1 pór
* 1 rajčinový pretlak /115g/ - ja používam od Hamé
* 1/2 šálky sladkého kečupu
* 1 ML chilli omáčky, alebo podľa chuti
* soľ, vegeta, bazalka
* 7-8 guličiek koriander /prípadne 1/4 ML mletého/ - určite nevynechávať
*  kto chce, može si pridať i strúčik-dva cesnaku  

1. pór nakrájame na kolieska a na troške oleja ho porestujeme
 2. pridáme prepláchnutú zeleninovú zmes s cícerom /ak máte cícer z konzervy, treba ho zliať z tekutiny a pridáme ho až po udusení zeleniny/, podlejeme 1/2 pohárom vody  - ja si cícer varím sama a mrazím, takže ho dávam zároveň so zeleninou  .. a všetko spolu pod pokrievkou kratúčko podusíme
 3. zatiaľ si mažiari roztlčieme koriander
 4. po udusení zeleniny ochutíme koreninami, chilli omáčkou, /kto má rád, pretlačí i 1-2 strúčiky cesnaku/ pridáme rajčinový pretlak a kečup - podľa potreby podlejeme kvapkou vody - nie veľa, nech je to husté omáčkovité  - necháme prevrieť,  nech sa nám chute krásne prepoja
 5. a hotovka ... večera v priebehu 15min je na svete :) podávame s chlebíkom- ale dá sa i zo zemiakovou kašou, ja najradšej iba tak - samotné  bez prílohy:) A keby ste mali veeeľkú chuť tam šupnúť povedzme kúsok klobásy pre manžela - nie je problém :) - pridajte ju hneď po porestovaní póru a krátko poopekajte

8 komentárov:

  1. Maťkáááá, môžem pribehnúť? Takéto "džabanky" sú fantastické...a ešte s cícerom...ooooch. U nás je dostať zaváraný cícer len v lidli, keď je akcia na neviemakú kuchyňu, vtedy si nakúpim, skúšala som ho raz variť, ale ostal mi tvrdý. Aký grif máš na uvarenie cícerika? Vďaka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to je výborný receptík, Maťka ja (my) cícer máme veľmi radi tak príde vhod každá inšpirácia:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Mirka :), no jasne, pribehni - ešte trošku zostalo :DD Ja si cícer povačšinou stále iba varím /aj lacnejšie výjde :)/ a to veľmi jednoducho : - preberiem ho, namočím na noc do chladničky do vody /musí byť ozaj dostatočne zaliaty-aj 4-5cm nad povrchom, lebo veľmi naboptná/ a potom ho uvarím bez soli s 2 PL oleja, potom je taký maslovejší . Ideál je ho variť v tlakovom hrnci, ale ten ja nemám, tak iba tak klasicky :) Varí sa dlho, možno i 1 - 1 1/2hod, to už potom ochutnávam, kým nie je makučký, potom zlejem, nechám vychladnúť a zamrazím. Keďže to varenie trvá dlhšie, varím si ho dopredu a kedy potrebujem, vytiahnem z mrazničky množstvo aké mi treba. To je všetko . paa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem Andrejka :) si tiež myslím, že inšpirácií nikdy nie je dosť a toto je tiež jedna z takej rýchlej prípravy večere.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ty dokážeš udělat z jakéhokoliv jídla slavnost.Opět úžasná inspirace:o).Určitě receptík vyzkouším(zkušenost s ním doteď,já ostuda,nemám:o( ),tak to ve mne budí zvědavost.Pa,Laura

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujeem Lauri :) budem rada ak vyskúšaš, hlavne, aby chutilo. paaaa

    OdpovedaťOdstrániť