piatok 8. októbra 2010

Mexické lasagne

.. alebo keď nemôže prísť Mohamed k hore - musí prísť hora k Mohamedovi ...  :) To znamená, že napriek tomu, že som prešla neskutočne veľa receptov na spôsob mexických lasagní - nič, ale vôbec nič ma nezaujalo natoľko, že by som bola nadšená z nejakého podobného receptu, podľa ktorého by som mohla tieto lasagne urobiť,   tak som si musela komplet celý recept vymyslieť sama. Samozrejme inšpirácia bola - asi z 10 receptov som vybrala niečo :)) tak si myslím, že dávať link na nejaký recept je úplne zbytočné -  žiaden  nevyhovoval mojim chuťovým  požiadavkám, ani surovinami a ani moja predstavivosť nemala na čom pracovať. Niekedy mám dojem, že i keď niečo konkrétne hľadám, aj tak si to urobím podľa seba ... a to sa týka aj týchto lasagní, ktoré v tomto podaní úplne spĺňajú to,  čo som hľadala ... no čo už so mnou :))

Prísady :
* 500g mletého mäsa /mix hovädzie + bravčové/
* 150g mrazená kukurica
* 1 konzerva bielej fazule v rajčinovej omáčke
* 500g pasírované rajčiny
* 3 stredne veľké mrkvy
* 3 strúčiky cesnaku
* 1 konzerva krájaných rajčín /alebo približne rovnaké množstvo čerstvých olúpaných a nakrájaných/
* 1 cibuľa
* 2-3 malé sušené chilli papričky, podľa chuti /dá sa nahradiť aj chilli omáčkou/
* 200g kyslá smotana
* 16 plátov lasagní - nepredvarené
* 1 ML soľ
* 3-4 ML sušená bazalka
* cukor podľa chuti /dala som 1 PL/
* 300g aidam
- maslo a strúhanka na vymazanie a vysypanie pekáča

1. Cibuľu si nakrájame na drobno a na  troche oleja ju osmažíme do sklovita
2. pridáme mleté mäso, poopekáme ho, prikryjeme pokrievkou a podusíme asi 5 minút
3. potom pridáme nastrúhanú mrkvu na väčšom struháku, opäť zakryjeme pokrievkou, podusíme 5 min
4. a nakoniec pridáme pasírované rajčiny, nakrájané rajčiny, kukuricu, fazuľu, podlejeme 200ml vody - premiešame  a pod pokrievkou podusíme 10 min
5. odstavíme z ohňa a ochutíme koreninami, cesnak pretlačíme  - /ochutnajte/ a cukrom podľa seba, lebo rajčiny bývajú zvyčajne dosť kyslé. Necháme odpočívať po odstavení caa 5min
6. a nakoniec primiešame kyslú smotanu ... tu sa vôbec netreba báť, že sa zrazí, lebo ju primiešavame až po odstavení z ohňa.
7. výsledná omáčka, ktorú budeme vrstviť na lasagne .... aj keď príprava vyzerá možno zložito , vôbec tomu tak nie je, práveže oproti klasickej príprave lasagní, kedy ja podľa správnosti varím mäso a bešamelovú omáčku zvlášť, toto sa uvarí všetko v jednom hrnci 
8. pekáč  /priemer 20x35cm/ si vymažeme maslom a vysypeme strúhankou. Na dno poukladáme 4 pláty lasagní /moje boli trošku rozlámané, ale to nevadí :)/
9. navrstvíme 1/4 mäsovej - fazuľovej  omáčky, posypeme syrom
10. a toto zopakujeme ešte 3x - končíme mäsovo-fazuľovou zmesou posypanou zvyškom syra. Necháme takto odpočívať caa 20min a potom zakryjeme alobalom a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180 stupňov a pečieme 40 minút
11. po 40 minútach alobal odokryjeme a lasagne dopečieme odokryté ešte asi 15 minút
12. upečené necháme aspoň sčasti vychladnúť, aby sme ich mohli nakrájať, lebo pri horúcich by sme narušili celkovú štruktúru lasagní
13. prajem dobrú chuť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára