streda 15. septembra 2010

Zapekané zemiaky s hubami a bešamelom

som šťastná ako blcha ... mám huby, ktoré som si vlastnoručne nazbierala, nakrájala .. už sa len samé vysušili :) Milujem ich na všetky možné sposoby, tá ich voňa je pre mňa pohľadením na duši /či skor na žalúdku ? :)))/  A z tej prvej nasušenej  úrody  som dnes upiekla tieto fantastické zemiaky. Jasne, že sa to dá i so šampiňónmi, ale s lesnými hubami je to pravé orechové ....



Prísady:
* 1200g očistených zemiakov
* 3 veľké  hrste sušených húb
* 2 veľké cibule
* vegeta, petržlenová vňať
* 150g aidam
* plátok masla

Bešamel:
* 1 PL maslo
* 1 PL hladká múka
* 500ml mlieko
* 200g kyslá smotana
* 2 strúčiky cesnak
* mletý muškátový oriešok, mleté biele korenie, soľ


1. najskor si huby prepláchneme a zalejeme teplou vodou, necháme asi 1 hod postáť, nech napučia
2. cibuľu si nakrájame na pásiky,  dáme s maslom do panvice a osmažíme pri nízkej teplote do sklovita
3. potom k nej pridáme scedené huby, poprášime mletým čiernym korením, zakryjeme pokrievkou a chvíľu podusíme
4. zemiaky si zatiaľ nakrájame na kolieska 


5. uvaríme si bešamel / u mňa vždy ochutený a so smotanou/ - takže,  necháme rozpustiť maslo, pretlačíme doň cesnak, osmažíme/ len čo sa uvoľní voňa/
6. potom pridáme 1 PL hl.múky a urobíme svetlú zásmažku
7. zalejeme mliekom, v ktorom sme rozhabarkovali kyslú smotanu /vymiešame/ - ochutíme mletým muškátovým orieškom, mletým bielym korením a soľou .... miešame do zovretia bešamelu
8. do zapekacej misky /vymazanej maslom a vysypanej strúhankou/  navrstvíme polovicu  zemiakov,  ktoré letmo poprášime vegetou a  posypeme petržlenovou vňaťou /u mňa sušená - inú nemožem/ 
9. na zemiaky navrstvíme ošmahnutú cibuľu s hubami 
10. zalejeme polovicou bešamelu 
11. a potom opať zemiaky, petržlenová vňať, trošku vegety  a zalejeme druhou časťou bešamelu ... dáme piecť do rúry vyhriatej na 190 stupňov /asi 40 min/ zakryté alobalom  do zmaknutia zemiakov.
12. potom alobal odokryjeme, postrúhame aidam a dopečieme už odokryté do zlatistej farby


13. upečené  -necháme trošku odstáť 

14. a možeme mlsáááť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára